B
WE
SH
ALI
  • نشانی: تهران - پونک
  • به ما ایمیل بزنید:[ info@alishweb.ir ]

تفاوت وردپرس با سایت اختصاصی چیست؟

image image
تفاوت-وردپرس-با-سایت-اختصاصی-چیست

تفاوت سایت اختصاصی با وردپرسی

انتخاب بین سایت اختصاصی و وردپرسی برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز است. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید قبل از انتخاب نهایی به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های کلیدی بین این دو نوع سایت می‌پردازیم تا به شما در انتخاب گزینه مناسب برای نیازهایتان کمک کنیم ، در نظر داشته باشید دریافت یک مشاوره درست بر مبنای کسب و کار شما می‌تواند کمک شایانی به شما کند تا انتخاب بهتری مطابق با نیاز های خود داشته باشید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

 

در ادامه به بررسی این تفاوت های کلیدی خواهیم پرداخت ، اما ابتدا باید سایت وردپرسی و اختصاصی را تعریف کنیم:

 

سایت وردپرسی چیست؟

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن‌باز و رایگان است که به شما امکان می‌دهد به سرعت وب‌سایت و وبلاگ خود را ایجاد و مدیریت کنید ، وردپرس به زبان PHP برنامه‌نویسی شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند.

از مزایای آن میتوان به آسان بودن مدیریت آن توسط مدیر وبسایت ، رایگان و متن باز بودن ، قابلیت انعطاف و هزینه مناسب تر آن نسبت به سایر روش ها نام برد و مهم ترین معایب آن انعطاف پذیری کم تر نسبت به سایت اختصاصی و سرعت و امنیت کمتر نسبت به سایر روش ها را نام برد که البته با طراحی درست می‌توان این معایب را از بین برد و سایت های قدرتمند و با کیفیتی را با آن طراحی کرد.

سایت اختصاصی چیست؟

سایت اختصاصی وب‌سایتی است که از ابتدا تا انتها با توجه به نیازها و خواسته‌های شما با استفاده از یک زبان برنامه نویسی خاص ( انتخاب زبان برنامه نویسی و تکنولوژی های مرتبط به آن با توجه به نوع وبسایت شما اهمیت دارد تا بیشترین کارای را داشته باشد ) طراحی و توسعه داده می‌شود ، در این روش کارفرما نیاز های خود را به صورت مکتوب ارایه می‌کند و طی جلسه هایی با تیم برنامه نویسی به صورت مرحله به مرحله سایت طراحی و توسعه داده می‌شود.

از مزایای سایت اختصاصی قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالاتر نسبت به سایر روش ها ، امنیت بالاتر ، قابلیت بالا ، ظاهر منحصر به فرد تر و کارایی بالاتر نسبت به وردپرس است و معایب آن هزینه بالاتر و زمان توسعه بالاتر می‌باشد.

در ادامه به مهم ترین نفاوت های سایت های وردپرسی و اختصاصی پرداخته ایم :

 

1 - هزینه

یکی از مهم ترین فاکتور ها هزینه می‌باشد ، در صورتی که شما بتوانید هزینه بیشتری بکنید و کسب و کار شما نیز بزرگ تر از حد معمول باشد انتخاب سایت اختصاصی گزینه مناسب تری است در ادامه به بیان تفاوت این دو در هزینه خواهیم پرداخت:

  • سایت اختصاصی: به طور کلی گران‌تر از سایت وردپرسی است. زیرا طراحی و توسعه آن از ابتدا انجام می‌شود و نیاز به تخصص و زمان بیشتری دارد.
  • سایت وردپرسی: مقرون به صرفه‌تر است. زیرا از قالب‌ها و افزونه‌های آماده استفاده می‌کند که هزینه طراحی و توسعه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

2 - زمان

  • سایت اختصاصی: پروسه زمان برتری برای طراحی و توسعه نیاز دارد زیرا تمام قسمت های سایت به صورت شخصی سازی شده و مطابق نیاز شما ایجاد می‌شود و برای افزودن ویژگی های جدید نیز باید زمان بیشتری را نسبت به سایت های وردپرسی در نظر بگیرید
  • سایت وردپرسی: سریع‌تر راه اندازی می‌شود. زیرا از قالب‌ها و افزونه‌ها استفاده می‌کند که نیاز به طراحی از صفر را از بین می‌برد ، البته در این شرایط نیز در صورتی که شما ویژگی خاصی را بخواهید باید برای شما کد نویسی جداگانه انجام گیرد که ممکن است این پروسه را زمان بر کند.

3 - قابلیت انعطاف

قابلیت انعطاف به توانایی وب‌سایت در تطبیق با نیازهای جدید و در حال تغییر اشاره دارد. به عبارت دیگر، یک وب‌سایت انعطاف‌پذیر می‌تواند به راحتی با شرایط جدید سازگار شود و بدون نیاز به تغییرات اساسی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به خود اضافه کند.

  • سایت اختصاصی: قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد. زیرا به طور خاص برای نیازهای شما طراحی و توسعه داده می‌شود و در هر زمانی امکان افزودن ویژگی های مورد نظر را به شما می‌دهند.
  • سایت وردپرسی: قابلیت انعطاف‌پذیری محدودتری دارد. زیرا از قالب‌ها و افزونه‌های آماده استفاده می‌کند که ممکن است تمام نیازهای شما را برآورده نکند ، البته در صورتی که نیاز های شما همان نیاز های عمومی در سایت ها باشد و شما ویژگی ها خاصی نیاز نداشته باشید سایت های وردپرسی می‌توانند به راحتی پاسخگوی نیاز های شما باشند.

4 - امنیت

  • سایت اختصاصی: امنیت بالاتری دارد. زیرا با توجه به نیازهای شما طراحی و توسعه داده می‌شود و می ‌توان اقدامات امنیتی کامل و مناسب تری را برای سایت انجام داد و به دلیل این که از افزونه های خارجی استفاده نمی‌کند خطرات امنیتی کم تری را متوجه سایت شما می‌کند.
  • سایت وردپرسی: امنیت متوسطی دارد. زیرا از قالب‌ها و افزونه‌های آماده استفاده می‌کند که ممکن است دارای حفره‌های امنیتی باشند ، اگر  طراحی سایت با استفاده از افزونه هایی انجام شود که از منابع درست خریداری می شوند به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی افزونه ها و سایت را به روز رسانی کنید و خطرات امنیتی را کاهش دهید ، در نظر بگیرید تیم آلیش وب در طراحی سایت های وردپرسی با انجام اقدامات مناسب امنیت بسیار بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

5 - قابلیت ارتقا

قابلیت ارتقا به توانایی وب‌سایت در افزایش ظرفیت و عملکرد اشاره دارد. به عبارت دیگر، یک وب‌سایت قابل ارتقا می‌تواند به راحتی ترافیک و داده‌های بیشتر را مدیریت کند و بدون نیاز به بازسازی کامل، از نظر عملکرد ارتقا یابد.

  • سایت اختصاصی: قابلیت ارتقای آسانی دارد. زیرا به طور خاص برای نیازهای شما طراحی و توسعه داده می‌شود و می‌توان به راحتی امکانات جدید به آن اضافه کرد.
  • سایت وردپرسی: قابلیت ارتقای محدودتری دارد. زیرا از قالب‌ها و افزونه‌های آماده استفاده می‌کند که ممکن است به راحتی ارتقا پیدا نکنند ، اما مزایای بسیار خوبی از نظر جامعه بزرگ ، وجود افزونه های امنیتی و به روز رسانی آسان سایت و افزونه ها را دارد،

6 - پشتیبانی

  • سایت اختصاصی: پشتیبانی آن توسط طراح و توسعه دهنده سایت انجام می‌شود و شما بدون داشتن دانش فنی مناسب امکان انجام تغییرات و رفع مشکلات احتمالی را نخواهید داشت.
  • سایت وردپرسی: پشتیبانی آن توسط جامعه وردپرس و طراحان و توسعه دهندگان افزونه‌ها و قالب‌ها انجام می‌شود و آموزش های بیشتری در بستر وب برای آن وجود دارد.

7 - سرعت سایت

سرعت سایت‌های اختصاصی به طور کلی بیشتر از سایت‌های وردپرسی است ، البته این مورد به فاکتور های بسیاری بستگی دارد که می‌تواند سرعت سایت شما را تعیین کند و در صورتی که طراحی سایت به درستی انجام شود در هر دو روش می‌توان به سرعت بسیار خوبی رسید.

 

8- سئو

seo

سایت‌های اختصاصی به طور کلی سئو بهتری نسبت به سایت‌های وردپرسی دارند ، البته این موضوع نیز مانند سرعت به فاکتور های بسیاری بستگی دارد و حتی در شرایطی سایت های وردپرسی می‌توانند سئو بهتری را به شما ارائه دهند ، مثلا ابزار های سئو بسیار خوبی در وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

در مورد سئو  سایت باید توجه داشته باشید طراحی سایت شما و رعایت اصول سئو تکنیکال در طراحی آن نقش بسیاری در سئو  سایت شما دارد که در حالت اختصاصی باید به طور کامل توسط برنامه نویسان و طراحان انجام شود و در سایت وردپرسی نیز با انتخاب قالب های مناسب و انجام برخی اقدامات باید این مورد انجام شود.

جمع بندی

تفاوت های سایت وردپرسی و اختصاصی در یک نگاه

ویژگی وردپرس اختصاصی
هزینه ارزان‌تر گران‌تر
زمان توسعه سریع‌تر کندتر
قابلیت انعطاف انعطاف‌پذیری بالا انعطاف‌پذیری بسیار بالا
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا بالا قابلیت ارتقا بسیار بالا
امنیت امنیت قابل قبول امنیت بالا
سئو سئو مناسب سئو عالی
سرعت نسبت به اختصاصی کم تر نسبت به وردپرسی بیشتر
مقیاس مناسب برای پروژه های کوچک و متوسط

مناسب برای پروژه های بزرگ تر

 

انتخاب بین سایت اختصاصی و وردپرسی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال سایتی منحصر به فرد با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و امنیت بالا هستید، سایت اختصاصی گزینه مناسب شما است. اما اگر به دنبال سایتی مقرون به صرفه و سریع هستید، سایت وردپرسی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در نظر داشته باشید انتخاب شما و توجه شما به تفاوت وردپرس با سایت اختصاصی بسیار مهم می‌باشد پیشرفت شما و آینده کسب و کار شما در حوزه وب به این موضوع وابسته است ، شما باید در انتخاب این موضوع به تفاوت های کلیدی این دو توجه کنید و فاکتور های مهمی نظیر توسعه پذیری ، تعمیر و نگهداری ، میزان ترافیک و ... سایت خود را مورد توجه قرار بدهید.

در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر برای انتخاب بین سایت وردپرسی و اختصاصی دارید می‌توانید از اینجا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره کاملی را در این حوزه به شما ارائه دهند.

  • برچسب ها:

0 دیدگاه برای تفاوت وردپرس با سایت اختصاصی چیست؟


برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید.

تمامی حقوق این وبسایت برای آلیش وب محفوظ است